betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

Hobart, Tasmanië

Dag 1
Wat een wereld van verschil. Singapore versus Hobart, Tasmanië. Singapore tropisch warm, Hobart aangenaam zomerweer en lekker lang licht. Het is wel even wennen dat het zomer is èn dus lekker zomerfruit.
Hobart is een gezellig havenstadje. We zijn in de middag aangekomen en toen we nog even de stad in gingen vielen we met de neus in de boter. Er was een markt langs de havenkant. Allerlei eettentjes, dàt kwam goed uit. Heel veel Aziatisch, erg lekker. Tot nu toe, zowel in Singapore als hier alleen maar op straat gegeten. Dat bevalt ons goed.
We wilden Australische simkaarten kopen. Toevallig sprak ik een Nederlands gezin die in Australië woont en hier op vakantie is. Gevraagd of zij een advies hebben voor welke provider. Die hadden ze en konden we bij de supermarkt kopen. Je kan tegenwoordig echt niet meer zonder internet. Als je ergens heen wil moet je online een kaartje kopen, dat dus. En laat er nou bij de supermarkt een aanbieding liggen van die provider. Mooi meegenomen.
Rinie is wel even bezig geweest om ze actief te krijgen.
Het is hoogseizoen. Er zijn verschillende activiteiten. In een klein openlucht theater was een optreden van een 3-mans band met goede muziek. Het was er druk en veel mensen waren aan het dansen. Heel gezellig. Ook zijn er straatartiesten. De een wat beter dan de ander.

Dag 2
Er is op zaterdag een markt die wereldberoemd is in Tasmanië, Salamanca Market. Uiteraard zijn we polshoogte gaan nemen. Het is een grote markt met veel verschillende kramen.
In Nederland zijn er ook dit soort markten, die worden dan braderieën genoemd. Ik vind dat het daar dan vooral kleding is. Hier niet. Het is echt van alles wat. Van een kraam met allemaal paarse spullen tot ovenhandschoenen tot groente en fruit tot houtsnijwerk en weet ik wat allemaal en natúurlijk allerlei eetkraampjes. Tasmanië is een eiland waar wijngaarden zijn. Er zijn veel wijnwinkels en ook op de markt veel keus met proeverijen. Niet aan ons besteed, het ziet er wel gezellig uit.
Wij hebben sushi gegeten, zo lekker. Voor mij is er iets meer keus dan in Nederland en helemaal dan in Nafplion. Hier vind je in elke winkelstraat wel een sushi tent. Niet verkeerd toch?

Dag 3
Vandaag hebben we het wat rustiger aan gedaan. Wat huishoudelijke taken gedaan, moet ook gebeuren.
Vanochtend naar de farm market, een boerenmarkt, geweest. Blijft leuk. Allerlei verse groenten en fruit en andere lekkere dingen.
We hebben niets gekocht, heeft nog geen nut. Morgen gaan we de camper ophalen en dan pas boodschappen doen. Er komen vast nog wel meer farm markets.
Nog wat rondgewandeld en een hapje gegeten. De mensen hier zijn supervriendelijk en relaxed. Als je op straat op de plattegrond staat te kijken komt er meteen iemand aan je vragen of je hulp nodig heb. Zelfs in de winkels hoor je regelmatig "no worries".
Wat je veel ziet zijn elektrische steps in oranje en paars. Die kun je huren en overal pakken en ergens weer achterlaten. Ik durf dat niet, ben ik te bang voor en zeker met links rijden.

Hobart kunnen we afvinken. Morgen gaan we 12 dagenmet de camperhet eiland verkennen. Wifi zal dan onregelmatig zijn.

Will

Klinkt daar heel relaxt, deze dag nog lekker genieten van dit sfeertje.
En vanaf morgen lekker op pad met de camper. Heerlijk vooruitzicht!

Elly

Wauw wat gaaf allemaal! Geniet er maar lekker van!! X

Erika

Klinkt goed allemaal! Veel plezier!

Marianna

Zelfs ik krijg zin om in Hobart te zijn. Je schrijft op een aanstekelijke manier. Ik droom er heerlijk in mee. Singapore kwam ook tot leven. Anneloes is er ook geweest maar nu lees ik weer andere dingen. Leuk hoor. Jullie doen het goed, go with the flow!

Liefs van ons

Jan-Willem

Leuk hoor allemaal ?? veel plezier met de camper and be careful ??

Luttie

Heel gezellig land lijkt me. Je verhalen zijn om te genieten. Ben benieuwd wat jullie allemaal ervaren onderweg.
Pas op voor de Tasmaanse duivel!!!
Liefs!