betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

South Island 1

We zijn onderweg van Christchurch naar hier gestopt bij de Moeraki Boulders. Dat zijn enorme grote stenen ronde rotsen. Het is een natuurverschijnsel. Het lijkt of ze groeien op het strand. Wij hebben ze eerder gezien maar toen waren het er meer en veel groter. Nu zijn er nog maar 2 grote en een aantal halve, heel gek.
Wel grappig is dat de horeca daar te koop staat. Zeker omdat de Boulders dreigen te verdwijnen en dus geen toeristen meer????

Aramoana, waar we kamperen, is in de middle of know where aan het strand, ver weg van de grote weg. Onverwacht druk op het strand. Nou ja druk, toch zeker 30 man ?.
Verderop, op de pier zijn er vissers en de zeeleeuwen liggen lekker in het zonnetje te luieren.
We doen het wat rustiger aan. Ik heb sinds een week veel last van mijn rug. Heel vervelend.

We zijn in Dunedin geweest. Dunedin is de oud Schotse naam van Edinburgh. Er was een lekker zonnetje. Ik heb over het oude station gelezen, dat wilde ik even zien. Het is inderdaad prachtig. Zowel van buiten als van binnen. Mozaïeke vloer en glas in lood ramen, veel hout. Het is niet meer dagelijks in gebruik. Ongeveer 3x in de week gaat er een toeristentrein.
We hebben een wandeling langs muurschilderingen gemaakt. Op een paar na viel het een beetje tegen. Niet te vergelijken met wat we in Melbourne hebben gezien.

We willen verder naar het zuiden, maar er is voor morgen slecht weer voorspeld. Veel regen en wind. Maar even afwachten, misschien valt het mee.
Dus niet. De hele dag in de campingkeuken gezeten. Het is heel koud met regen en wind. De keuken is de enige plek waar het een beetje warm is, 10 graden verschil met gisteren.
Vandaag iets van 120 km gereden. Hebben we de hele dag over gedaan. Diverse keren gestopt voor een uitzichtpunt hier, waterval daar met wandelingen van half uurtje of zo. Voor mijn pijnlijke rug een goede afwisseling.
We waren ook op Nugget Point. We zijn hier jaren geleden ook geweest. Toen zagen we tientallen zeeleeuwen, ook veel jonkies die lekker aan het spelen waren. Nu helemaal niets, zo jammer. Misschien heeft het met het weer te maken. Gisteren storm en regen, nu nog steeds een ruwe zee.

Anita

Mooi hoor al die foto's en het verhaal daarachter.

Marianna

Aan state highway 1 liggen deze mythische bollen
Om daarna naar Aramoana beach te rollen
Met in ons hoofd nog het wonderschone van Dunedin
Verkleumd wachten op beter weer en dan verder het zuiden in

Elly

Beterschap met je rug! Hoe kan het dat die ronde bergen verdwijnen? Probeer toch maar te genieten ondanks je rugpijn. X