betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

Terug in Singapore en naar huis

Het is weer even wennen aan de warmte. Rond de 30° met een hoge vochtigheid. Het is flink zweten.
We kwamen vroeg aan in het hotel na een vlucht van 12 uur. Helaas konden we nog niet in onze kamer. Beetje rondgelopen en ergens wat ontbeten tot we onze kamer in mochten. Ik heb in het vliegtuig nauwelijks geslapen, dus ik was doodmoe. Rinie heeft nog wel wat kunnen slapen. Na een paar uur rust zijn we 's avonds de buurt ingegaan. Wij zitten in de Arabische wijk. Het is ramadan en dat is te merken. Een hoop gezelligheid op straat, niet hinderlijk druk maar gemoedelijk en feestelijk. Rond de moskee zijn allemaal eetkraampjes, de straten zijn versierd met feestverlichting.

Na een goede nachtrust zijn we de stad ingegaan. Nu meteen naar Marine Bay Sand Hotel gelopen. Vorige keer konden we niet meer naar boven. Nu wel. Wat een uitzicht!!! Dan zie je dat Singapore bijna alleen maar hoge gebouwen heeft maar evengoed is het indrukwekkend. Er zijn ook een paar grote parken en het ligt aan het water waardoor het toch een vriendelijk uiterlijk heeft.

Vanaf het hotel naar Merlion gelopen. Een groot stenen beeld van een grote rechtopstaande vis met een leeuwenkop die water uitspuwt. Heel apart. Daaromheen zijn weer allemaal kiosken waar je je tegoed kan doen aan allerlei lekkers in vele kleuren.
We zijn door een andere buurt teruggelopen naar het hotel.
's-Avonds zijn we weer de ramadan markt opgelopen. We hebben gehoord dat het de laatste avond in deze buurt is.
Bij sommige kraampjes staan rijen, bij één kraam zagen we zelfs een eftelingrij. Kennelijk erg lekker daar. Wij zijn ergens anders gaan zitten om wat te eten.

Vandaag, 4 april, zijn we op ons gemak naar de rivier gelopen waar we een riviertocht willen maken.
Onderweg zijn we door een overdekte markt gelopen. Ongelooflijk wat je allemaal kan kopen. Heel veel kleding en voor de rest van alles en nog wat. Daar hebben we ook wat ontbeten. Een soort van gevulde dunne pannenkoekjes. Lekker hoor.
Het is erg warm, ik heb er moeite mee vooral vanwege de hoge luchtvochtigheid.
Het tochtje over de rivier was aangenaam. Een korte geschiedenis over het oorspronkelijke Singapore terwijl we varen.
Singapore is volgens mij een must voor architecten. Zoveel verschillende bouwstijlen. Vooral veel hoogbouw. Ik ben toch meer gecharmeerd van de oude historische laagbouw. Er is helaas niet veel meer van over.

Morgen vliegen we naar Athene waar we 2 nachten blijven.
Nu, 8 april, we toch een dag in Athene over hebben zijn we naar Kaap Sounion gereden. Daar zijn we nog nooit geweest. Kaap Sounion is een 70 meter hoge steile rots opAtticadie op 68km vanAthene oprijst uit deEgeïsche Zee.Op de rots staan de resten van de Poseidontempel(uit de 5e eeuw v.Chr.). Het stormt en je moet oppassen dat je er niet vanaf waait.

Een mooi einde van de vakantie. We zijn weer thuis. Ondanks mijn gordelroos in Nieuw-Zeeland hebben we veel gezien en gedaan. Het was een mooie reis en we hebben ervan genoten.
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
De laatste fotoserie houden jullie nog tegoed. De laptop moet eerst genezen worden.

Groetjes, Betsy en Rinie

Elly

Welkom thuis! Herinneringen gemaakt en die pikken ze jullie nooit meer af. Waren de honden blij? XXX

Jules en Louise

Welkom thuis. Geniet nog na.

Jolanda

Welkom thuis

Wanda

Welkom thuis, ik heb genoten van jullie reisverhalen, foto's en video's. Dank je wel 😘😘

Heidi

Welcome home!
Wat was het ontzettend leuk om jullie te volgen.
En wat een geweldige trip hebben jullie gemaakt!
Die natuur 😱 zo mooi.
Geniet lekker na in het zonnige Griekenland.
Ook betoverend 😁

Ineke

Welkom thuis. Ben je blij dat je er weer bent??

Will

Welkom thuis!
Bedankt voor jullie mooie verhalen.
Nu weer even landen……
Tot gauw!!

JW

Genoten!!!
Welkom thuis in het ook prachtige Griekenland 🙌🏻 een meer dan prachtig toetje van een betoverende reis 😘

Erika

TOP!!

Barbara & Norbert

Hello again! We think its god to be at home again for You, but it had been a beautiful and special journey for You both. Unique impressions and experiences you'll never forgett!
We're looking foward to see You soon!

Geertje

Welkom thuis!
Bedankt voor jullie mooie foto’s en reisverhalen !
Een indrukwekkende reis hebben jullie gemaakt en deze prachtig weer gegeven! Een mooie herinnering houden jullie er aan over!

Marianna

Singapore, stad van vochtige hitte en hoge gebouwen
Moe aangekomen en na ontbijt en wat rondsjouwen
Lekker naar bed gegaan om wat te slapen
Daarna De Arabische wijk in gegaan om ons te vergapen
Aan alle kleur, ramadan en de diversiteit
En al die kraampjes met elk een andere specialiteit
Bovenop het Marine Bay Sand Hotel, Singapore bewonderd
Gelukkig niet naar beneden gedonderd
Op de ramadan markt was er een Efteling gevoel
U begrijpt vast wel wat ik bedoel
Je kunt in deze stad van alles en nog wat kopen
Wij zijn rustig naar de rivier toe gelopen
Een lekker boottochtje met wat verkoeling
Het was heerlijk, dat was precies de bedoeling
Architecten lopen bij al deze hoogbouw te smullen
Het was mooi en prachtig toch pakten wij onze spullen
Om Singapore uit te zwaaien
En op Kaap Sounion uit te gaan waaien
Weer thuis is deze schitterende, gordelroos reis echt voorbij
Bij deze komt er ook een eind aan de rijmelarij

Bob

Ik heb genoten van de verhalen en de foto's.
Dank je wel ook voor de leuke toon van de verhaaltjes.
Leuk om zo mee te kunnen reizen!

Lydia

Welkom thuis. Dank jullie wel voor de mooie foto's en verhalen

Rob

Welkom terug in Europa.
Leuk om jullie reis te volgen.

Groet,
Rob

Luttie

Van het ene mooie land in het andere. Ondanks die vervelende gordelroos hebben jullie erg genoten en nu ook weer thuis. De hondjes zullen heel blij zijn bij het weerzien en jullie zeker ook.
En nu uitrusten. Yia sas, filakia!!!