betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

Terug in Singapore en naar huis

Het is weer even wennen aan de warmte. Rond de 30° met een hoge vochtigheid. Het is flink zweten.
We kwamen vroeg aan in het hotel na een vlucht van 12 uur. Helaas konden we nog niet in onze kamer. Beetje rondgelopen en ergens wat ontbeten tot we onze kamer in mochten. Ik heb in het vliegtuig nauwelijks geslapen, dus ik was doodmoe. Rinie heeft nog wel wat kunnen slapen. Na een paar uur rust zijn we 's avonds de buurt ingegaan. Wij zitten in de Arabische wijk. Het is ramadan en dat is te merken. Een hoop gezelligheid op straat, niet hinderlijk druk maar gemoedelijk en feestelijk. Rond de moskee zijn allemaal eetkraampjes, de straten zijn versierd met feestverlichting.

Na een goede nachtrust zijn we de stad ingegaan. Nu meteen naar Marine Bay Sand Hotel gelopen. Vorige keer konden we niet meer naar boven. Nu wel. Wat een uitzicht!!! Dan zie je dat Singapore bijna alleen maar hoge gebouwen heeft maar evengoed is het indrukwekkend. Er zijn ook een paar grote parken en het ligt aan het water waardoor het toch een vriendelijk uiterlijk heeft.

Vanaf het hotel naar Merlion gelopen. Een groot stenen beeld van een grote rechtopstaande vis met een leeuwenkop die water uitspuwt. Heel apart. Daaromheen zijn weer allemaal kiosken waar je je tegoed kan doen aan allerlei lekkers in vele kleuren.
We zijn door een andere buurt teruggelopen naar het hotel.
's-Avonds zijn we weer de ramadan markt opgelopen. We hebben gehoord dat het de laatste avond in deze buurt is.
Bij sommige kraampjes staan rijen, bij één kraam zagen we zelfs een eftelingrij. Kennelijk erg lekker daar. Wij zijn ergens anders gaan zitten om wat te eten.

Vandaag, 4 april, zijn we op ons gemak naar de rivier gelopen waar we een riviertocht willen maken.
Onderweg zijn we door een overdekte markt gelopen. Ongelooflijk wat je allemaal kan kopen. Heel veel kleding en voor de rest van alles en nog wat. Daar hebben we ook wat ontbeten. Een soort van gevulde dunne pannenkoekjes. Lekker hoor.
Het is erg warm, ik heb er moeite mee vooral vanwege de hoge luchtvochtigheid.
Het tochtje over de rivier was aangenaam. Een korte geschiedenis over het oorspronkelijke Singapore terwijl we varen.
Singapore is volgens mij een must voor architecten. Zoveel verschillende bouwstijlen. Vooral veel hoogbouw. Ik ben toch meer gecharmeerd van de oude historische laagbouw. Er is helaas niet veel meer van over.

Morgen vliegen we naar Athene waar we 2 nachten blijven.
Nu, 8 april, we toch een dag in Athene over hebben zijn we naar Kaap Sounion gereden. Daar zijn we nog nooit geweest. Kaap Sounion is een 70 meter hoge steile rots opAtticadie op 68km vanAthene oprijst uit deEgeïsche Zee.Op de rots staan de resten van de Poseidontempel(uit de 5e eeuw v.Chr.). Het stormt en je moet oppassen dat je er niet vanaf waait.

Een mooi einde van de vakantie. We zijn weer thuis. Ondanks mijn gordelroos in Nieuw-Zeeland hebben we veel gezien en gedaan. Het was een mooie reis en we hebben ervan genoten.
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
De laatste fotoserie houden jullie nog tegoed. De laptop moet eerst genezen worden.