betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

Mount Field National Park

Beetje sneller dan gedacht. Enjoy.

Tasmanië rond

Dag 1
Vandaag de camper opgehaald. Had nogal wat voeten in de aarde. We hebben geen internationaal rijbewijs bij ons en zonder dat krijg je geen camper mee. Jarenlang hadden we er wel een bij ons. Er is nooit naar gevraagd en nu hebben we er geen bij ons en hoppa geen camper. Het gaat om 8 woorden die in het Nederlands staan en die moeten vertaald worden. Waar hebben het over!!!!Online hebben we ons rijbewijs kunnen laten vertalen. Ook daar zijn weer bureautjes voor. Enfin, uiteindelijk gelukt en konden we op weg.
We hebben een Mercedes camper, automaat en extra lang. Wel wennen dat je de bochten wat ruimer moet nemen.
We zijn naar Mount Field National Park gegaan, niet zo ver weg.
Lekker in de natuur. Na een week in steden is dit wel een verademing. Onderweg nog boodschappen gedaan. Op de camping van het nationaal park de camper geparkeerd. Eerst info gehaald bij het bezoekerscentrum en daarna nog een kleine wandeling gemaakt voor ik de koffers ga uitpakken. Dat moet nodig gebeuren want na een week uit je koffer leven is het een zooitje geworden en kun je niets meer vinden.
We hebben ons eerste wildlife gezien!!!!
Op de camping vertelde een meneer (je krijgt hier gevraagd en ongevraagd advies of tips, zo aardig) ons dat we met schemer en als het donker is allerlei dieren kunnen zien.
Wij op pad naar de glimwormgrot in het bos. Vanwege de maanwas het te licht. Maar wehebben er een paar gezien. Onderweg naar de grot hebben wekleine kangaroesgezien.Het schijnt dat er 5 soorten kangaroes zijn, in verschillende maten. Van heel klein tot heel groot. Had ik geen idee van. Ze zijn verwant aan elkaar. Hele hordes hebben we er gezien.Ze zien er aandoenlijk uit. Zelopen ook op de camping.Helaas hebben we er ook op de weg een aantal gezien, allemaal doodgereden. Afschuwelijk.
Op de camping lopen ook Tasmaanse kippen. Ze doen me denken aan waterhoenen maar dan met de grootte van een kip.
Dag 2
Ons reisplan klopt nu al niet meer, na 1 dag ?. Maakt niet uit.
We zijn onze jetlag nog niet helemaal kwijt. Eindelijk een nacht doorgeslapen, maar dan ook meteen tot 10.30. We hebben wat meer tijd nodig om te acclimatiseren.
Omdat het vanochtend regende hebben we de camper gereorganiseerd. Moesten we ook weer even uitvinden.
Ik raak wel wat meer gewend aan het Engels. Ik gaf steeds antwoord in het Grieks ?. O, en het links rijden kan af en toe heel eng zijn.
Toen het droog werd zijn we gaan wandelen. Een wandeling van ruim 2 uur langs watervallen met trappen. Blijft leuk (behalve de trappen dan, pfff).

lydia

Wat mooi om dit allemaal te lezen en vooral de mooie foto's te zien.
Heel veel plezier op jullie ontdekkingsreis??We genieten op afstand mee

Marianna

Mooi en wild
Echt en puur
Jouw hart blij
In de natuur

Geniet er samen van

Geertje

Wat een prachtige verhalen, zowel uit de steden als nu in de natuur. Geniet van jullie reis; ik geniet mee !

Jolanda

Prachtige foto's. Wat een joekel van een boom.
En wat zullen jullie hem ff geknepen hebben dan toen ze over het rijbewijs begonnen. Gelukkig is het goed gekomen.
Die trappen sla ik over, maar naar de watervallen had ik zo mee naar toe willen lopen.

Veel plezier nog, geniet ervan

Elly

Wat is het daar prachtig zeg!!! Fantastische mooie foto's.

Jan-Willem

Mooi weer om te volgen en makkelijk om te lezen. Toevallig ook glimpwormpjes bekeken vanaf een boot. Duizenden heb ik er gezien. Zo mooi ? enjoy en succes met de spierpijn straks ???

Wanda

Wauwwww, wat een prachtige foto's. Ik heb ook een eucalyptusboom in mijn tuin, maar ik geloof niet dat die zooooooooo groot worden. :)
Jullie genieten van de prachtige omgeving en ben blij dat jullie ons ook laten mee genieten. Ben benieuwd hoe de reis er verder uit zal zien.