betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

Tasmanië rond, deel 3

29 januari, van Narawntapu NP naar Freycinet en Coles Bay NP
Een reisdag.
We zijn vanuit Narawntapu NP via Beauty Point naar hier gereden. Ik had gelezen dat er in Beauty Point een Platypus and Echidna House is. Het was op de weg dus zijn we daar gestopt. Platypus zijn vogelbekdieren en Echidna zijn mierenegels. Ook dit is een opvanghuis voor deze dieren en voor ons een gelegenheid om ze in het echt te zien.
Platypus, vind ik toch heel wat gezelliger klinken dan vogelbekdier, komt veel voor, maar wij hebben ze nog niet in het wild gezien.
Echidna komt ook veel voor en die hebben we wel in het wild gezien. Die liep voor onze voeten tijdens een wandeling. Ze zijn best groot, ik denk wel 3x zo groot als een egel zoals wij ze kennen.
Verder naar Freycinet. Onderweg gestopt bij een uitzichtpunt. Een prachtig gebied met geweldig uitzicht. Weids en leeg.

30 januari, Freycinet en Coles Bay NP
Vandaag rustdag. Het was de bedoeling te gaan wandelen maar ik ben moe en wil even niets. Rinie is een stukje alleen gaan wandelen.
De camping ligt aan het strand en heeft alle voorzieningen. We kunnen weer alles opladen. Erg prettig.

31 januari, Lonnavale
We zijn naar een camping gereden die de hoteleigenaar in Hobart, waar we onze eerste nachten geslapen hebben, ons heeft aanbevolen. De camping ligt midden in de natuur aan een riviertje en heeft giga grote plekken. Eén plek hier is vier plekken op de camping in Iria en sommige zelfs wel zes plekken. Je betaalt dan ook per persoon en niet per plek.
We zijn hierheen gegaan omdat we op 1,5 uur van Hobart zitten. We moeten we onze koffers pakken want vrijdag moeten we de camper inleveren en vliegen we naar het mainland zoals ze hier zeggen, Adelaide.