betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

Kangaroo Island, Seal Bay en Goolwa

7 februari,Kangaroo Island
Vanochtend zijn we naar Seal Bay, naar dezeeleeuwen,geweest. De dieren leven daar al tig jaren, generatie na generatie. Er is een bezoekerscentrum omheen gebouwd met een boardwalk van een paar honderd meter naar het strand waar ze in grote getalen liggen te relaxen. Op het strand zelf mag je niet komen behalve met een gids. Wij zijn op de boardwalk gebleven en hadden prima zicht op de zeeleeuwen. Het was er heel rustig. Op een gegeven moment zag ik wat reuring. Bleek dat een paar onderzoekers van het park een pupzeeleeuw gevangen hebben.Ze liggen vaak onder struiken te slapen.De pup is een paar weken oud en krijgt een gezondheids-check. Er werd bloed afgenomen, gemerkt, gechipt, iets tegen wormen en gevaccineerd. Dat werd vlak onder onze neus gedaan. Daarna werd de pup weer losgelaten. Moeders gaat de zee op en blijft een dag of 2, 3 weg. Kunnen ze goed hebben. Op het strand is geen gevaar. Toevallig kwam de moeder van de pup die net die check had gehad uit zee het strand op. Je hoort ze naar elkaar roepen tot ze elkaar gevonden hebben. Zo aandoenlijk.
Moeder ging liggen en pup kon drinken.

Wij zijn verder gereden naar een basiccamping en hebben verder weinig gedaan. Wel gezellig met Nikki en Isa gebeeldbeld.
We denken erover om morgen naar het vaste land te gaan.

8 februari
Onderweg naar de boot is het landschap veel gevarieerder dan we gezien hebben. De branden zijn hier niet langs geweest. Wat een verschil! Wat wel opvalt tot nu toe zowel op Tasmanië als hier, het landschap ziet er heel droog en dus geel uit.
Vanochtend 2 korte wandelingen gemaakt. Heel afwisselend, wetlandgebied. Veel vogels en eenden, andere eenden dan in NL.
De eksters, volop aanwezig, zien er ook anders uit. Ze hebben een witte rug.
We zijn weer op de bonnefooi naar de ferry gegaan. Nu pakt het niet goed uit. Vol, we kunnen pas morgenavond mee. We mogen wel standby staan. Dat doen we dus maar. Afwachten of we mee kunnen. Na 5 uur standby staan en 3 ferries zien vertrekken konden we met de laatste boot van de dag mee.
Het was al wat later. Het zou binnen een uur donker zijn. We hebben een camping gevonden en daar overnacht.

9 februari, Goolwa
In de ochtend doorgereden naar Victor Harbor, een stadje aan de zuidkust en niet ver van de camping. Na 5 nachten op het eiland met regelmatig geenstroom enwater, we hebben zelf wel water maar dat begon op te raken, moeten we naar een camping waar we stroom en drinkwater kunnen tanken. Ook de koelkast was bijna leeg evenals dedieseltank en dat is wat lastig rijden ?. We hadden voor 5 dagen eten bij ons omdat we gelezen hebben dat alles een stuk duurder is op Kangaroo Island.
Dus hoppa naar Victor Harbor. Boodschappen gedaan en getankt. Diesel kost hier rond de 2 dollar is ongeveer €1,20. Benzine is nog iets goedkoper. Australiërs klagen steen en been, vinden het veel te duur. Voor ons is het wel fijn.
We hebben 2 campings uitgezocht 10 km voorbij Victor Harbor. Even gebeld of ze plek hebben, de 1e niet de 2e wel. Een piepkleine camping met 3 of 4 hele grote plekken. Het is op een oude boerderij en zo ziet het er ook uit. Allemaal oude landbouwwerktuigen en vintagespullen. Maar wel op een leuke manier. Zou wel iets voor jou zijn, Wanda. Je zou je hier helemaal thuis voelen.

10 februari, Goolwa
We zijn nog een dag gebleven. Het is heerlijk hier. Vandaag naar het plaatsje gelopen. Wat gedronken en iets lekkers gegeten in de vroegere bakkerij van de campingeigenaars die nu van hun zoon is. Verder wat rondgekeken en weer teruggelopen. Rustig dagje. Weer prachtig weer, perfecte temperaturen zo rond de 21 graden. We moeten wel goed oppassen met de zon. Je voelt de zon echt branden. Zelfs Rinie draagt een hoed.

Wanda

dat ziet er zeker heel gaaf uit. wat een mooie reis maken jullie, ben blij dat we mogen meereizen.

JW

Zo schattig ook die video’s ? enjoying all the way ???

Luttie

Wat fijn dat de zeeleeuwen in alle rust kunnen samenleven en beschermd zijn. Heel gaaf!

Jules en Louise

jullie maken een prachtige reis en maken er een perfect overzicht van.
ik reis graag met jullie mee.