betsy-en-rinie-in-oceanie.reismee.nl

In memoriam Gunter Westphal

Aan eenieder die de laatste 40 jaar wel een paar weken op camping Iria Beach heeft doorgebracht of anderszins Gunter heeft gekend.

Vanochtend bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat Gunter Westphal uit Aachen in Zuid-Afrika bij een overval, mishandeling en beroving het leven heeft gelaten.

Hij was rond de kerstdagen naar Ethiopië gevlogen en na een week doorgegaan naar Zuid-Afrika. Daar werd hij midden januari in zijn auto overvallen en beroofd. Toen hij zicht verzette kreeg hij nog een klap op zijn kop met een pistool waarna hij bloedde als een rund. Zoals hij zelf zei, het zag er erger uit dan het was.

Het duurde een week voordat alle zaken geregeld waren en hij weer verder kon reizen.

Hij ging naar Lesotho, Botswana en weer terug naar Zuid-Afrika waar hij deze week dus weer werd overvallen, nu met fatale afloop.

We kenden Gunter al ruim 40 jaar en in de loop der jaren is er een vriendschap ontstaan.

Gunter wilde altijd wel fietsen, of we nou in Iria waren, bij hem in Aachen of in de Eiffel.

Toen we met zijn drieën, Gunter, Robert en ik, op de fiets in de Eiffel waren vroeg hij hoe ver we wilden fietsen. Robert en ik vonden 85 kilometer wel genoeg, dus we besloten voor 100 kilometer te gaan, Gunter wist wel ongeveer de weg. Eerst naar Trier en dan weer terug richting Waxweiler. Om het kort te houden, we kwamen ’s-avonds om 21.30 uur in het donker weer thuis, na een rit van 180 kilometer.

Ik zal altijd met een lach op mijn gezicht aan Gunter denken, net zoals hij altijd met een vriendelijke blik en een lach op zijn gezicht anderen benaderde en ook altijd direct contact wist te maken. Zijn vriendelijkheid werd hem fataal.

Elly

Knuffel wat een heftig nieuws en dat zelfs 2 maal. Sorry en medeleven.

lydia

Tjee wat heftig gecondoleerd

Marianna

Geweld is in Zuid Afrika aan de orde van de dag
Vriendelijkheid wordt niet ontvangen met een lach
maar soms beantwoord met roven en vermoorden
Jouw vertrouwen, liefde en vriendschap gaat echter nooit verloren

Wanda

Oh wat erg, ja ik kende hem nog wel. Vreselijk. Gecondoleerd.

Ineke

Wat naar om te horen. Gecondoleerd.

Anita

Jee wat een verhaal. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

JW

Zwaar verlies voor het goede in deze wereld ??

Bob

Vreselijk om dit te vernemen: hij was met recht een aardige kerel, triest dat het voor hem zo heeft moeten eindigen.
Billy Joel heeft het ooit gezongen: "Only the good die young".

Antoinette

Afgelopen jaar was Gunter nog bij ons. Spontaan kwam hij binnenvallen (hoe typisch Gunter). Voor het eerst mocht ik genieten van zijn avontuurlijke reisverhalen. Wat een belevenissen! In mijn optiek zocht hij op zijn reizen wel een beetje het randje op en schuwde hij het gevaar niet. Helaas is hem dat in Zuid-Afrika noodlottig geworden. Zijn spontaniteit en gulle lach blijven in onze herinnering

Barbara & Norbert

Very sad News! And what a horrable Story!
We didn't know him, but it's hard to die this way, when you have been a curios, friendly human.

Thomas Krischer

I went to school with Gunter, we both graduated in 1971. I always admired him for his open mind and his positive character, his curiosity for other people and cultures. We met last year for a reunion of schoolmates, and he was talking enthusiastically about his forthcoming trip to South Africa. What a sad end and brutal end. I and other former classmates are very sad and grieving.

Luttie

Wat een dramatisch verhaal. Oprecht gecondoleerd met het verlies van een goede vriend.
Koester de fijne herinneringen.

Diana

Jeetje dat is een heftig bericht. Gecondoleerd met het verlies van een goede vriend.

Gerda und Gudrun Herlitz

Wir sind so geschockt über Gunters Tod, können es nicht begreifen . Wir waren Nachbarn , und wenn Gunter nicht On Tour war , hatten wir immer viel Spaß. Gunters Lebensfreude steckte alle an , Kirschen pflücken, Motorrad fahren, bei allem war Gunter dabei . Wir werden unseren Weltenbummler nie vergessen !!!

Wolfgang Fritsche

Ich bin ebenfalls ein Klassenkamerad von Gunter und bin so geschockt und traurig über diese Nachricht. Es tut mir so leid, dass ich zu dem letzten Klassentreffen in Andernach aus gesundheitlichen Gründen nicht kommen konnte. Es wäre die letzte Gelegenheit gewesen, Gunter persönlich zu begegnen. Ich werde Ihn als einen lebensbejahenden, immer gut aufgelegten Menschen in Erinnerung behalten. Dieses Ende hat er weis Gott nicht verdient !!

Geertje

Wat een afschuwelijk verhaal; dat iemand zoiets tweemaal overkomt met uiteindelijk een fatale afloop.
Gecondoleerd met het verlies van een goede vriend.

Heidi

Wat een verdrietig bericht.
Sterkte voor jullie.